Taksim Trio Offenbach’a geliyor

Multhiphonics Köln Derneği’nin 23.Eylül – 4 Kasım. 2015 tarihleri arasında düzenlediği müzik festivalinin açılışını Taksim Trio yapacak
Arşiv - 15 Eylül 2015 00:45 A A

Multhiphonics Köln Derneği’nin 23 Eylül – 4 Kasım 2015 tarihleri arasında farklı kentlerde düzenlediği müzik festivalinin açılışını Taksim Trio yapacak.Festival kapsamında Köln, Frankfurt, Offenbach, Fulda ve Stuttgart’ta konserler verilecek. Taksim Trio 27 Eylül’de de WDR radyosu konser salonunda dinleyicilerle buluşacak.

taksimtrio

Türkiye’nin üç usta müzisyeni Hüsnü Şenlendirici (klarnet),  İsmail Tunçbilek (bağlama) ve Aytaç Doğan’dan (kanun) oluşan grup 23 Eylül’de saat 20’de Alte Schlosserei  Andréstr. 71,63067 Offenbach adresinde sahne alacak.  Programda Türk sanatçıların da aralarında olduğu Ensemble FisFüz  (Annette Maye · Gürkan Balkan · Murat Coskun) de sahne alacak. Etkinliği Su Arts Derneği destekliyor.

fisfuz

Festival hakkında ayrıntılı bilgi  http://www.multiphonics-festival.com e https://www.facebook.com/pages/Multiphonics-Festival/276847929113897 adreslerinden alınabilir.

25 Euro’dan başlayan biletler www.adticket.de internet sitesi  veya Frankfurt , Offenbach ve civarinda bilinen bilet satış noktalarından temin edilebilinir.

Hüsnü Şenlendirici kimdir?

1996 yılında, askerdeyken Pozitif’ten gelen teklif sonrası New York’lu acid jazz, funk topluluğu Brooklyn Funk Essentials ile ortak bir albüm ve konser yapmak amacıyla Türk Müziğine özgü enstrümanlardan oluşan 13 kişilik bugünün ünlü Laço Tayfa’sını kurar. Brooklyn Funk Essentials ve Laço Tayfa ortaklığından doğan “In the Buzbag” albümünün gördüğü ilgi sonucu Laço Tayfa şimdiki 8 kişilik halini alır. 2000 yılında ise ilk solo albümü “Bergama Gaydası”nı Doublemoon etiketiyle çıkar. “Bergama Gaydası”, Türkiye ’den sonra etnik müzik plak şirketlerinden biri sayılan Traditional Crossroads tarafından tüm dünyada dağıtılır. Ardından yurtiçi ve yurtdışı konserleri gelir.

Şenlendirici, ayrıca Türk Müziğini yurt dışında tanıtmak ve daha geniş kitlelere sevdirmek amacıyla beş kişilik ‘Hüsnü Şenlendirici ve Saz Arkadaşları’ adıyla bir grup daha kurar. Her iki grubuyla yurtiçi ve yurtdışında konserler verir; başta Turizm Bakanlığı’nın teklifiyle EXPO 2001-Hannover-Almanya’da, Mayfest festivali çerçevesinde, Mayıs 2002’de ABD New York Central Park’ta ve 35 kişiyi biraraya getirerek oluşturduğu Laço Tayfa ve Big Band ile Temmuz 2002’de, 9. Uluslararası İstanbul Caz Festivali konserleri gibi.

Şenlendirici günümüze kadar Türkiye ve dünyanın pek çok ülkesinde konserler verir.

2007’de sazlarında usta İsmail Tunçbilek (bağlama) ve Aytaç Doğan (kanun) ile Taksim Trio albümünü kaydeder. Bu proje ile Stockholm, Amsterdam, Gent’te önemli konser salonlarında konserler verir. Ancak 2007 de kurulan Taksim Trio grubu 2009 da dağılır.

2009 yılında dağılan Taksim Trio 4 Nisan 2012 de istanbulgaraj da verdikleri konser ile yeniden müzikal çalışmalara başlayacaklarını açıklamış, grup bu tarihte yeniden birleşmiştir.  11.04.2013 tarihin’de İsmail Tunçbilek ve Aytaç Doğan ile birlikte kurdukları Taksim Trio ile ikinci albümleri olan Taksim Trio 2 isimli albümü çıkardılar. Albüm Dokuz Sekiz Müzik firması tarafından piyasaya sürüldü.

İsmail Tunçbilek kimdir?

19.07.1978 Bursa doğumludur. Müziğe 10 yaşında babasının gece gazinodan gelirken yanında getirmiş olduğu oyuncak bir cura bağlama ile oyun oynayarak başladı. Babasınında müzisyen olması(Sabri Tunçbilek) onun müzikte çok farklı yönlerde gelişmesine yardımcı oldu. İlk öğrenimini Bursa’da tamamladıktan sonra İTÜ Devlet Konservatuarı temel bilimler bölümünü birincilikle kazandı. O dönem kayıt dondurmak istedi ve hocaları bunun mümkün olabileceğini söyledi ve böylece kayıt dondurdu. İkinci dönem kayıt yenilemeye İstanbul’a geldiğinde okuldaki hocalarla görüştü fakat artık okulda kaydının olmadığını öğrendi. Sebebi ise temel birimlerdeki öğrencilerin kayıt dondurma yetkisinin olmayışıydı. Yani kandırılmıştı ve onun yerine torpilli başka öğrenciler alınmıştı. Bursa’ya geri döndü. Uludağ Ünv. THM korosu ile çalışmalarda bulundu. 13 yaşına kadar TRT THM repertuarının %90′nını bitirdi. Babası kendisine çeşitli yollar göstererek ona klasik türk müziği notaları, saz semaileri , peşrevler, longalar ve klarnet metotları çaldırmaya başladı. Bağlama THM ensturmanıydı ancak babasının o zaman ileriyi görerek büyük düşünmesi ve Tunçbilek’inde bu çalışmaları oyun gibi görüşü onun temel olarak bu seviyeye gelmesinin en büyük sebebidir.

Arşiv - 00:45 A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.