Sabah, ‘Kurgu röportaj’ ile Almanya gündeminde

Sabah Gazetesi’nin 27 Temmuz’da Avrupa baskısında yayınlanan Armin Laschet röportajının asılsız olduğu ortaya çıktı.
Almanya - 7 Ağustos 2021 12:32 A A

Sabah Gazetesi’nin 27 Temmuz’da Avrupa baskısında yayınlanan Armin Laschet röportajının asılsız olduğu ortaya çıktı. Almanya’da Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanlığı, Sabah gazetesinin Prof. Dr. Faruk Şen’in internet sayfasından alıntı yaparak yayımladığı “Türkiye’ye karşı büyük sevgim var” başlıklı haberi için Eyalet Başbakanı ve Hıristiyan Demokrat Birlik lideri Armin Laschet’in öyle bir röportajı vermediğini duyurdu. Başbakanlık, 5 Ağustos’ta yaptığı açıklamada “Hiç bir şekilde böyle bir röportaj verilmedi” ifadelerine yer verdi.

Alman basını da ‘kurgulanmış röportaj’a sayfalarında yer veren Sabah ‘Türk gazetesi kurgulu Lasceht röportajı yayınladı’ başlığıyla haberi okuyucularına duyurdu. Röportajın kurgu olduğunu ise ilk Die Welt gazetesi yazdı. Bild, Süddeutsche Zeitung ve Express’in de aralarında olduğu gazeteler sayfalarında ‘kurgu röportaj’a dikkat çekti.

Laschet federal seçimde favori

Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Armin Laschet, Almanya Başbakan Angela Merkel’in partisi Hıristiyan Demokrat Birlik’in (CDU) de Genel Başkanı. Aynı zamanda 26 Eylül’de yapılacak federal seçimlerde Angela Merkel’den boşalacak başbakanlık koltuğuna en yakın aday. CDU adayı Laschet’in adının fake haberde geçmesi, Almanya’da günün konusu oldu.

Haber Türkiye’de de yankı uyandırdı

Türkiye’de ise ilk Odatv’nin aralarında olduğu gazeteler ‘kurgu haber’e yer verdi.

Odatv, haberinde şu ifadeler yer aldı: “Röportaj, Armin Laschet’in büyük fotoğrafı 27 Temmuz’da yayınladı. Röportajda şu sözler de yer aldı: ‘Seçimler öncesi, “Armin Laschet’i Destekleme Grubu” kuran Prof. Dr. Faruk Şen’e açıklamalarda bulunan CDU lideri, “Türkiye ile çok ciddi bir partnerlik anlaşması içinde olmak istiyoruz. Türkiye’nin bölgedeki önemini biliyoruz. Kafkaslar, Ortadoğu ve Balkanlar açısından Türkiye bizim için ciddi bir partner ve hep öyle kalacak. Türkiye, seçimden sonra ziyaret etmek istediğim ülkelerin başında geliyor” diye konuştu. PROF. Şen’in kurduğu gruba da çok sevindiğini söyleyen Laschet, “Özellikle içinde sosyal demokrat olarak tanıdığım sizin de olmanız, bize olan güveninizi gösteriyor. Düsseldorf’ta yapacağınız toplantıda muhakkak yer alacağım. İnanıyorum ki, seçim zaferimde Almanyalı Türklerin de çok büyük katkısı olacak” dedi. Laschet, koalisyon olması halinde ilk tercihinin Sosyal Demokrat Parti, ikinci olarak ise Yeşiller olabileceğini söyledi.

Sabah Gazetesi haberini, Laschet’in “Göçmenler Almanya’nın ayrılmaz bir parçası. Özellikle eyaletimizde sayıları 1.2 milyonu bulan, tüm ülkede yaşayan 3.3 milyon Türk kökeni göçmenin ülkemize ciddi şekilde uyum sağladığının bilincindeyim. Almanya’da sıkıntı çektiğimiz branşlarda yeni göçmenlerin gelmesi taraftarıyım. Öncelikle şu anda Türkiye’den gelecek olan sağlık ve gastronomi çalışanlarına kapıları açmış bulunuyoruz” dedi’ sözleriyle bitirdi.”

Odatv, Sabah Almanya Temsilcisi İsmail Erel’in, yayınlanan kurgu röportajı Faruk Şen’in internet sayfasından aldıkları ve Faruk Şen’in Laschet ile görüştüğünün teminatını kendilerine verdiği yönündeki açıklamasını da sayfalarına taşıdı.

Odatv, yıllar önceki yanlışa dikkat çekti

Odatv, Sabah’ın yıllar önce de sekizi Türk, biri Yunan ve bir de Alman polisini katleden ırkçı Nasyonal Sosyalist Yeraltı Çetesi NSU’nun gizli liderinin Bavyera eski Başbakanı Günther Beckstein olduğu iddiasını yayınladığını, Erel’in o dönem de haberi, ‘biz iddialara yer verdik’ sözleriyle savunduğunu, gazetenin daha sonra iki gün üst üste Beckstein röportajı yayınlayarak kendi yaptığı haberi kendi yalanlamak durumunda kaldığını okuyucularına aktardı.

Erel, iddialara cevap verdi

“Sabah yalan haber yayınladı” benzeri ifadelerin kendilerine yönelik bir iftira olduğunu savunan Sabah Avrupa Temsilcisi İsmail Erel, röportajın Tavak Vakfı Başkanı Prof. Dr. Faruk Şen’in sahibi olduğu brandday.net adlı siteden alıntı olduğu belirtti. Erel, Almanya’da Sabah’a yönelik suçlama olmadığını da iddia etti.

İsmail Erel twitter hesabından yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

(1) Odatv adlı internet sitesinin ve Euronews Türkçe’nin “Sabah, Almanya’nın gelecekteki başbakanıyla röportaj yapmış gibi yalan haber yayınladı…” başlıkı iftirasına cevaptır…
(2) Kuzey Ren Vestfalya Başbakanı Armin Laschet, sık sık Türkiye ve Türklerle ilgili çok güzel mesajlar verir.
(3) TAVAK Vakfı Başkanı Prof. Dr. Faruk Şen, Laschet’i eskiden beri tanır. Eylül’de yapılacak olan genel seçimlerde Laschet’i desteklemektedir.
(4) Faruk Şen, 26 Temmuz’da sahibi olduğu http://Brandday.net sitesinde Laschet’le röportajını yayınladı. Biz de bu röportajın içinden bir bölümü alarak 27 Temmuz’da Sabah Avrupa’ya manşet yaptık.
(5) Bu haber bizden sonra bir çok sitede yayınlandı. Hatta CNN Türk’ün sitesinde hala duruyor. https://cnnturk.com/video/dunya/turkiyeye-karsi-sevgim-buyuk
(6) Haberi önce Die WELT verdi. Sosyal medyada konu çarpıtılıp SABAH sahte bir röportaj yayınladığı intibası oluşturulunca haberi yazan Lennart Pfahler, “Adil olmalı. SABAH röportajdan sadece alıntı yaptı” dedi.
(7) Faruk Şen de bize yaptığı açıklamada, ki sosyal medyada da öyle açıklama yaptı, Laschet ile görüştüğünü ve röportajı onun beyanları üzerine yaptığını açıkladı.
(8) Şu an Alman basınında SABAH’a yönelik herhangi bir suçlama olmadığı halde, art niyetli medya sitelerinin “SABAH yalan röportaj yayınladı” haberi, tamamen iftiradan ibarettir.
(9) Alman basınının bile SABAH’ın sadece alıntı yaptığını yazdığı ortamda Karanlık Odatv ile Google Translati üzerinden haber yapan Euronews Türkçenin bilinçli çarpıtmaları, amaçlarının SABAH’a iftira atmak olduğunu gösteriyor.
(10 ve son) Sonuç olarak Almanya’da Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanlığı böyle bir görüşme olmadığını söylüyor. Ancak Prof. Dr. Faruk Şen, Armin Laschet ile konuştuğunu belirtiyor. Şimdi asıl açıklama yapması gereken, NRW başbakanlığı.

Almanya - 12:32 A A
BENZER HABERLER